Szkolny Klub Górski

Góry zachwycają, inspirują, porządkują wiele ludzkich spraw. O górach można mówić bez końca.

"Świat wartości w górach jest prosty i przejrzysty dla każdego. Ale jest to absolut piękna i estetycznych doznań. Nie chcesz, nie jedziesz. Nie jedziesz, nie widzisz. Nie widzisz, nie przeżywasz. Wybór należy do ciebie." – Piotr Pustelnik.

Szkolny Klub Górski umożliwia młodym ludziom dokonać wyboru. Do zobaczenia w górach!

77 454 45 24
piodobro@wp.pl
Tadeusza Kościuszki 39, 45-062 Opole

Szkolny Klub Górski

W dniach 11 - 13.03.2024 Szkolny Klub Górski uczestniczył w kolejnej, już dwunastej Ekspedycji.

O wydarzeniach, spotkaniach, zmaganiach podzielił się z nami Michał, który uczestniczył w wyjeździe SKG Opole.

W czasie trwania Ekspedycji 12 w dniach 11.03.2024-13.03.2024 mieliśmy okazję zdobyć aż 3 szczyty należące do Korony Gór Polski.

Pierwszego dnia naszej wyprawy zdobywaliśmy najwyższy szczyt Gór Sowich czyli Wielką Sowę. Wyruszyliśmy z Przełęczy Woliborskiej czerwonym szlakiem w stronę schroniska PTTK Zygmuntówka przez Jagodę czy Słoneczną. Po przerwie w tym schronisku ruszyliśmy dalej tym samym szlakiem na szczyt, a następnie koło schronisk Sowa i Orzeł zeszliśmy do przełęczy Sokoła.

Tego samego dnia mieliśmy szkolenie o tym jak istotna jest rozgrzewka przed wyjściem w góry.

Drugiego dnia czekała na nas najbardziej intensywna jak i najdłuższa trasa. Wyruszyliśmy z miejscowości Grzmiąca żółtym szlakiem do szczytu Rogowiec, skąd ruszyliśmy niebieskim szlakiem do przełęczy trzech dolin i schroniska PTTK Adrzejówka. Stamtąd czekało nas tylko krótkie ale za to dosyć intensywne podejście pod najwyższy szczyt Gór Kamiennych Waligórę. Dalej szliśmy w stronę Sokołowska, najpierw szlakiem żółtym a później niebieskim. Potem wróciliśmy do Andrzejówki szlakiem zielonym. Tego dnia pokonaliśmy około 17 km i 1050 metrów przewyższenia.

Podczas wieczornej odprawy Pan Jarosław Stykała podzielił się z nami swoimi doświadczeniami z przejścia Głównego Szlaku Sudeckiego oraz Głównego Szlaku Beskidzkiego. Opowiedział też jak należy się przygotować do pokonania tak długiej trasy, tak żeby było to jak najprzyjemniejsze doświadczenie. Było to niezwykle inspirujące doświadczenie, które skłoniło niektórych z nas do pokonania tych szlaków samodzielnie.

Trzeci dzień naszej ekspedycji był zdecydowanie lżejszy niż dnie poprzednie. Tym razem do przejścia mieliśmy tylko niecałe 7 km z miejscowości Boguszów-Gorce drogą krzyżową trudu górniczego na Chełmiec, gdzie odbyło się ognisko, żeby końcowo zejść do Białego Kamienia.

I tym razem ekspedycja nie zawiodła naszych oczekiwań. Pozwoliła nam odpocząć, oderwać się od codziennych problemów, poznać nowe miejsca, zacieśnić więzy towarzyskie oraz związać całkiem nowe. Pogoda również dopisała, pomimo niezbyt optymistycznych prognoz przez wszystkie dni pogoda pozwoliła chodzić po górach bez większych problemów.

Zapraszamy do naszej galerii, gdzie można zobaczyć nasze sukcesy i wrażenia z tego wyjątkowego wyjazdu.